eHealthPoint

Mums 5!

Pagājuši 5 gadi kopš eVeselībasPunkts ir pieejams tā lietotājiem. Šajā laikā mēs esam izauguši no mobilās lietotnes NMPD izsaukšanai līdz portālam, kas nodrošina plašu pakalpojumu klāstu, atvieglojot saziņu starp veselības aprūpes iestādēm un pacientiem. Ikdienā mēs strādājam roku rokā ar veselības aprūpes iestādēm, lai radītu labākos IT risinājumus veselības aprūpes pieejamības uzlabošanai, bet šodien - šodien mēs svinam, jo ir eVeselībasPunkta dzimšanas diena, un tas ir labs brīdis, lai atskatītos uz to, no kā esam izauguši un izvirzītu jaunus mērķus uz kuriem tikties.

eVeselībasPunkts - lietotne atrašanās vietas nodošanai NMPD

- diena, kad savu darbu uzsāka eVeselībasPunkta mobilā lietotne. Ar eVeselībasPunkta palīdzību pirmo reizi, izsaucot Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu (NMPD), NMPD saņēma ne tikai informāciju par zvanītāju - vārdu, uzvārdu un citus profilā ievadītos datus, - bet arī zvanītāja atrašanās vietu, kas kritiskos brīžos ir izšķiroša informācija, lai NMPD spētu sniegt palīdzību nelaimē nonākušajiem pēc iespējas ātrāk.

Kopš tā laika lietotne ir lejupielādēta gandrīz 50 000 reižu, un tā ir pieejama bez maksas Apple AppStore un Google Play Store veikalos.

Ļoti iesaku uzinstalēt telefonā eVeselībasPunkts lietotni. Šodien uz lauku ceļa reāli palīdzēja zvanot no tās @NMPdienests. Atlika tik nosaukt traumu, pārliecinājās par manu vārdu, un drīz jau palīdzība bija klāt. Būtiski, ka nebija jānodod nekāda atrašanās vietas info.

— Lietotājs Jānis Ziediņš (@janisz)

Ņem vērā – veicot zvanu caur lietotni uz NMPD, tiek nodota zvanītāja lokācija dispečerim, taču ir ļoti svarīgi palīdzēt dispečerim saprast Tavu atrašanās vietu, tāpēc zvanīšana caur lietotni neatbrīvo lietotāju no sarunas ar dispečeri. Lietotnes nosūtītie dati ir tikai palīgs.

Starp citu, paturi prātā, ka eVeselībasPunkta lietotne var būt noderīga arī, kad esi ārpus Latvijas, jo tās „SOS” funkcija var palīdzēt atrast atbilstošo ārkārtas zvana numuru neatkarīgi no valsts, kurā atrodies. Šajā gadījumā gan Tavi dati un atrašanās vieta palīdzības dienestam netiks nodota, jo šī funkcionalitāte strādā tikai Latvijā, zvanot uz numuru 113 ar eVeselībasPunkta starpniecību.

Lejupielādē lietotni jau tagad!

eVeselībasPunkta lietotnes promo bilde

No koordinātu nodošanas līdz pierakstu veikšanai

Ikdienā, cieši strādājot kopā un uzkalusot veselības aprūpes iestādes, mēs redzam, kā tehnoloģijas var atvieglot veselības aprūpes pieejamību un veicināt speciālistu un pacientu sadarbību, tieši tāpēc arī mēs neapstājāmies pie sākotnējās eVeselībasPunkta versijas un izvirzījām aizvien ambiciozāku mērķus.

Divus gadus vēlāk,

Mūsu klienti visvairāk novērtē iespēju brīvo pieraksta laiku uz izmeklējumu vai pie speciālista meklēt visās „Veselības centru apvienība” 14 poliklīnikās vienlaicīgi. Proti, ja kādā poliklīnikā tuvākais pieraksta laiks neatbilst klienta vajadzībām, ir iespēja uzreiz redzēt, kurā citā mūsu iestādē var pierakstīties uz vajadzīgo medicīnas pakalpojumu. Pacienta portālā saņemt pārskatu par pieejamo vizīšu laikiem ir vien nepilnas minūtes jautājums! Mums kā iestādei ir arī svarīgi nodrošināt, lai gadījumos, kad kāds atsakās no vizītes, citam pacientam būtu iespēja atbrīvojušos laiku operatīvi izmantot. Arī te portāls ir labs palīgs, tiklīdz ir atbrīvojies kāds pieraksts, tas uzreiz kļūst mūsu klientiem redzams un pieejams.

Es aicinu klientus arvien vairāk izmantot šo ērto pieraksta iespēju!

— Lolita Ķerve, klientu apkalpošanas dienesta direktore, AS „Veselības Centru Apvienība”

Kopš portāla atvēršanas mēs strādājam pie lietotnes un portāla funkcionalitātes apvienošanas, taču jau tagad lietotājiem ir iespēja arī lietotnē izmantot ar savu profilu, tādējādi nodrošinot, ka nepieciešamības gadījumā tur būs visa nepieciešamā informācija, ko nodot NMPD.

Šobrīd eVeselībasPunkta portālā lietotājiem ir iespēja veikt pierakstu arī citās lielās veselības aprūpes iestādēs visā Latvijā: Liepājas reģionālā slimnīcā, Vidzemes slimnīcā, Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcā, Rīgas Dzemdību namā, Cēsu klīnikā, un citās.

No pagājušā gada novembra Cēsu klīnika ir pievienojusies elektronisko pierakstu sistēmai „eVeselībasPunkts”, līdztekus pilnveidojot arī iespējas pieteikties vizītēm klātienē un telefoniski. Līdz ar to mūsu gadījumā jauna e-pieraksta ieviešana bija viens no svarīgiem soļiem, lai komunikāciju padarītu ērtāku gan mūsu klientiem un pacientiem, gan darbiniekiem. Šī sistēma ir mūsdienīgāka un ērtāka par līdzšinējo, jo sniedz iespēju pacientiem pašiem izvēlēties, pie kura speciālista pieteikties, kā arī pārskatīt speciālistu pieņemšanas laiku kalendāru un izvēlēties atbilstošāko. Arī vizīti atcelt ir vienkārši. Lieliski, ka speciālistu kalendāru var apskatīt nereģistrēti lietotāji. Ceram, ka turpmāk šo pieteikšanās iespēju izmantos arvien vairāk pacientu un „eVeselībasPunkts” tiks arvien pilnveidots un attīstīts.

— Cēsu klīnika

2019. gads skaitļos

2019. gada laikā eVeselībasPunktā piereģistrējušies 43 332 lietotāji, līdz ar to esam sasnieguši gandrīz 100 000 lietotāju atzīmi!

eVeselībasPunkta portālu ir apmeklējuši vairāk nekā 600 000 unikālu lietotāju, no kuriem vairāk nekā trešdaļa ir atgriezušies atkārtoti vismaz vienu reizi. Katru dienu mūsu pakalpojumi tiek izmantoti ap 5 000 reižu, šim skaitam augot katru mēnesi.

78% no auditorijas ir sievietes un 56% no visiem lietotājiem ir 25-44 gadus veci.

Kopumā, 2019. gadā eVeselībasPunkta lietotāji ir izveidojuši 223 181 pierakstu nu jau 28 iestādēs visā Latvijā. Gadu uzsākot, eVeselībasPunktā tādas bija tikai 19.

Šodien pirmo reizi izmantoju iespēju piereģistrēties elektroniski jūsu medicīnas centru tīklā. Ļoti patika ātra un ērta nepieciešamā speciālista atrašana un pieejamo laiku izvēle. Lieliski ietaupa laiku un aiztaupa gaidīšanu savienojumam ar operātoru. Paldies!

— Lietotāja Iveta

Vispopulārākie laiki, uz kuriem lietotāji pierakstās, ir no līdz . Paturi šo prātā, ja kādreiz steidzies uz veselības aprūpes iestādi un nevēlies gaidīt rindā.

Grafiks: laiki, uz kuriem pierakstās pacienti

Laiki, uz kuriem pierakstās pacienti visbiežāk

Visbiežāk cilvēki pierakstās uz ģimenes ārsta, ginekologa, endokrinologa un oftalmologa konsultācijām.

Diagramma: procentuālais sadalījums pakalpojumiem, uz kuriem tika veikti pieraksti

Pakalpojumi, uz kuriem pierakstās visbiežāk

Pašlaik eVeselībasPunktā var pierakstīties pie 1411 ārstiem 28 iestādēs uz vairāk nekā 200 dažādiem veselības aprūpes pakalpojumiem!

Nestāvi rindā, pieraksties elektroniski!

Pierakstu promo attēls

2019. gadā eVeselībasPunktā atklājām jaunu sadaļu - Raksti. Tā ir vieta, kur Tu vari atrast patiesu un uzticamu informāciju, ko sagatavojuši veselības aprūpes profesionāļi, par dažādiem ar veselības aprūpi saistītiem tematiem. Šobrīd jau pieejami 56 raksti, un jaunu cenšamies pievienot katru nedēļu.

Lūk, 5 populārākie 2019. gada raksti:

  1. Zobu sāpes
  2. Veģetārā diēta
  3. Laimas slimība
  4. Homeopātija
  5. Baha ziedi

Ko sagaidīt no eVeselībasPunkta turpmāk?

Atceries, ka eVeselībasPunktā Tu vari ne tikai veikt elektronisku pierakstu, bet arī apskatīt savus izmeklējumu rezultātus, receptes un nosūtījumus no iestādēm, kas izmanto eVeselībasPunktu. Kopā eVeselībasPunktā ir pieejami gandrīz 2 miljoni dokumentu! eVeselībasPunktā Tu vari uzturēt savu pošu pasi, izgūstot datus arī no ārstniecības iestāžu datubāzēm, kā arī apmaksāt savus rēķinus.

Mēs plānojam ne tikai attīstīt jau esošās funkcijas, bet arī ieviest portālā esošo funkcionalitāti eVeselībasPunkta mobilajā lietotnē, padarot veselības aprūpi vēl pieejamāku jebkurā laikā un vietā.

2019. gads bijis panākumu un sasniegumu pilns, un mēs ar aizrautību skatāmies uz priekšu! Paldies, ka esi ar mums!

Share this article: